måndag 26 september 2016

"Lär dig spela-filmer" med Hans Edwin Berglund

Musikrum Rickard har den stora äran att presentera musiklärare Hans Edwin Berglund som idag gästbloggar och bjuder på några riktiga godbitar:

Musiklärare Hasse Berglund
"Jag har jobbat 15 år som musiklärare i grundskolan och lärt ut i 31 år genom ABF och liknande instanser. Utbildad musiklärare av Umeå universitet och jobbar på Balingsnässkolan i Huddinge/ Stockholm åk 3-9. Är nu 51 år:)

Jag har använt mig av filminstruktion sedan 2009 ungefär. Kom på att eleverna slapp ju vänta om jag visade det på film och att de själva kunde se om den igen om de inte förstod, dessutom hann jag att hjälpa fler samtidigt.

Jag gav ut boken Musiklärarens piano-, gitarr-, bas-, och trumskola år 2013 och hoppas på en till så småningom.


På min skola har alla i Åk 7-9 sina lektioner genom datorn med mig som stöd:)"

Gratis instruktionsfilmer:
Klicka här för Hasses nybörjarkurs i pianospel (47min)
Klicka här för Hasses nybörjarkurs i trumspel (60min)
Klicka här för Hasses nybörjarkurs i gitarrspel (56min)
Klicka här för Hasses nybörjarkurs i elbasspel (29min)

Övrigt:
Här kan du beställa boken Musiklärarens piano-, gitarr-, bas-, och trumskola
Hans Berglunds Youtube-kanal med mängder av olika intressanta filmer




Inga kommentarer: