lördag 25 januari 2014

Music Maker Jam - Bra musik-app till ANDROID!

Jag vill tipsa om Music Maker Jam från företaget Magix. -Äntligen har jag hittat en riktigt bra gratismusik-app till ANDROID! Du får från start 4 med olika musikgenrer (HipHop, Dance, Electric Jazz & Rock Ballads) med mängder av loopar med och kan köpa till många fler.

Bra med möjligheter att ändra tonart och tempo, mixa volym samt bygga upp formen på din låt med intro, vers, refräng osv. Det går till och med att skaka fram random-blandningar av loopar. Du kan spela in och exportera din låt som en "Ogg-fil". (Denna fil öppnas ju sedan låt t.ex. i datorn med det fina gratisprogrammet Audacity) Du kan också lägga på coola filtereffekter.

Det jag kan sakna lite är möjligheten flytta runt och lägga in egna loopar. Naturligtvis borde också den heta Dubstep-genren ingå från början. Men annars är appen mycket välljudande och kreativ. (Det finns även till Windows 8)

Ladda ner här: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.magix.android.mmjam


2 kommentarer:

Mattias Jagell sa...

Tack den ska jag prova så snart jag kan!

Alfred Carlsson sa...

Så grym app🙌👍👍